Yücel’in Çiçekleri Belgesel Gösterimine Davet
21 Şubat 2019Eğitsel İngilizce Tiyatro Oyunu Educational English Theatre Play
21 Mart 2019Açılımı eğitimsel mükemmellik anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir.
BTEC programları ile örencilere yükseköğretime girişte gerekli olan becerileri kazandırmak, onların hayallerindeki mesleklere ilişkin yeterlikleri kazandırmak ve onları sektörün önde gelen firmaları için tercih edilen bireyler haline getirmek hedeflenmektedir. Avrupa, ABD, Asya ve Avusturalya üniversiteleri ile dünya çapındaki firmalar tarafından kabul gören bu program sürekli geliştirilip yenilenerek öğrenenin, işverenin ve çağın ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmıştır.
Departman Mail: [email protected]
BTEC programlarının bütününde öğrencilerde aşağıdaki becerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
BTEC farklı alanlarda ve seviyelerde uygulanan bir programdır. Bu programlar, ünitelerin yoğunluğuna ve ders saatlerine bağlı olarak çeşitli seviyelere ayrılmıştır. Programların içeriği seviye arttıkça zenginleşmekte, kredi sayısı artmakta ve uygulama süresi uzamaktadır. Her alan ve seviyenin, zorunlu ve seçmeli ünite sayısı, ünite içerikleri, değerlendirme ölçütleri ve puanlandırma sistemleri birbirinden farklılık göstermektedir. Seviyeler ve bunlara ilişkin açıklamalar aşağıda verilmiştir.
Seviyeler |
Açıklaması |
|
Başlangıç ve 1. Seviye/ 2. Seviye |
• Meslekler için gerekli olan başlangıç düzeyindeki yeterlikleri her seviyede artan içerikte kazandırmayı hedeflemektedir.
• Bu seviyeler ortaokul ve lise öğrencileri için uygundur. |
|
3. Seviye |
• Uluslararası mesleki yeterlik diploması alacak düzeyde bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
• İçeriği 1. ve 2. seviyeye göre daha kapsamlı ve ders saatleri daha fazladır. • Bu seviye lise öğrencileri için uygundur. |
|
4. 5. 6. ve 7. Seviye
|
• Mesleki gelişim ve uzmanlaşmaya yönelik bilgi, beceri ve davranışların geliştirilmesini hedeflemektedir.
• Bu seviyelerdeki programların amacı, yükseköğretimde okuyan ve bir meslekte çalışan kişilere profesyonel yeterlikler kazandırmaktır. |
Dünyada BTEC
Bu program 110 ülkede BTEC tarafından onaylanan, 5400 merkezde, yaklaşık 4 milyon öğrenciyeuygulanmaktadır. BTEC programları öğrencilere, uluslararası geçerliliği bulunan 25 sektörde 700’den fazla meslek alanında 1500 programda “award, certificate, diploma” düzeylerinde “mesleki yeterlilik” belgesine sahip olma fırsatı sunmaktadır.
BTEC ile Hangi Üniversitelere Gidilebilir?
Oxford Üniversitesi
Yale Üniversitesi
Middlesex Üniversitesi
Colorado State Üniversitesi
Toronto Üniversitesi;
James Cook Üniversitesi
Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi vb.
Toplam 198 üniversite…
BTEC Diplomasını kabul eden üniversitelerin listesine ulaşmak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz
https://degreecoursefinder.pearson.com/
BTEC’i Neden Tercih Ettik?
Okulumuz, aşağıda yer alan gerekçelerle öğrencilerine bu programı seçme alternatifi sunmayı tercih etmiştir.
· Uluslararası düzeyde kabul gören “seviye” ve “kredilere” sahip belge, sertifika ve diplomalara dönüştürebilme fırsatı sağlaması
· 3 A düzeyinde, “Seviye 3 Genişletilmiş (Extended) Diploma” kazanmış olma ve bu belgeyle yurt dışında üniversitelerin Sanat (BA) ve Fen Bilimleri (BSc) lisans programlarına ve İngiltere’de doğrudan iki yıllık ön lisans(HND) programlarına kabul edilme şansı sağlaması
· 2014 yılında 100.000’ i aşkın uluslararası BTEC öğrencisinin üniversiteye sınavsız geçiş hakkı kazanmış olması
· BTEC yeterliklerine sahip olan öğrencilerin, Oxford Üniversitesi gibi dünyanın önde gelen üniversitelerine, kabul alma şansının artması
· 21. yüzyıl genç neslinin önümüzdeki 10-20 yıl içinde farklı meslek alanlarını deneyecek olmalarından hareketle daha lise düzeyinde olan öğrencilere farklı disiplinlerde kendilerini tanıma, ilgi alanlarını, yeterliliklerini vb. görme olanağını sağlamış olması
· BTEC belge, sertifika ve diplomalarının, mezunların iş bulma şansını % 14 arttırması (London Economics, Ekim 2010)
· BTEC mesleki yeterliliklerine sahip kişilerin iş yaşamlarında elde ettikleri kazancın, sahip olmayanlara oranla % 34 daha fazla olması (London Economics, Ekim 2010)
· Türkiye’de üniversite giriş sisteminde beklenen değişikliğin gerçekleşmesi durumunda öğrencileri gitmek istedikleri üniversite ve bölümlere giriş sürecinde güçlendirmesi
Okulumuzda BTEC
Merkezi İngiltere olan BTEC programları TED Ankara Koleji Vakfı Özel Okulları’nda Pearson ile imzalanan protokol çerçevesinde uygulanmaktadır. BTEC dersleri, MEB mevzuatına göre okulumuzda uygulanmakta olan haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler kapsamında aşağıda belirtildiği gibi yer almaktadır.
BTEC 1. Seviye Sosyal Medya Yeterlik Programı (BTEC Level 1 Award in Social Media)
BTEC 1. Seviye Sosyal Medya Yeterlik Programı, öğrencilere sosyal medya alanında eğitim vermeyi amaçlayan ve onlara mesleki alanda eğitim alma fırsatı sunan bir programdır. Bu program okulumuzda 2014-2015 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. 7. ve 8. sınıflarda seçmeli “BTEC Sosyal Medya” dersive hazırlık sınıfında “İngilizce” dersi kapsamında, haftada 2 ders saati olacak şekilde bir yıl süreyle uygulanmaktadır. Bir yıl içerisinde tamamlanması gereken toplam kredi sayısı 6’dır. 6 kredinin tamamlanması için ayrılan süre 41 saattir. Bu sürenin 25 saati, öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilecek çalışmalara; kalan 16 saat ise, ders ve okul sonrası yapılacak proje, araştırma, ürün dosyası vb. çalışmalarla ayrılmıştır.
Öğrenciler bu programı tamamladıklarında,
· eğitimleri ve mesleki gelişimleri için sosyal medya araçlarını kullanmayı öğrenirler.
· izledikleri filmlerin, dizilerin, reklamların, takip ettikleri bilgisayar oyunlarının, internet sitelerinin sorgulanabilir ve eleştirilebilir olduğunu öğrenirler.
· medya iletilerini çözümleyebilirler.
· sosyal medya kullanımı ile ilgili ortaya çıkabilecek risklerin farkında olarak, sosyal medyanın olumsuz etkileriyle baş edebilmeyi öğrenirler.
· iş bulabilme imkânlarını kolaylaştırıcı ve mesleki eğitimlerini destekleyici becerileri (eleştirel düşünme, yaratıcılık vb.) kazanırlar.
· İngilizce dil becerilerini geliştirirler.
· geleceğin mesleklerinden biri olan “Sosyal Medya Uzmanlığı” alanında belge sahibi olurlar.
BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı (BTEC Level 2 in Certificate in Information Technology)
BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı, öğrencilere bilgi teknolojileri alanında eğitim vermeyi amaçlayan ve onlara mesleki alanda eğitim alma fırsatı sunan bir programdır. Bu program okulumuzda 2015-2016 öğretim yılından itibaren 8. sınıflarda seçmeli “BTEC Bilgi Teknolojileri” dersi kapsamında haftada 2 ders saati olmak üzere bir yıl süreyle uygulanmaktadır. Bir yıl içerisinde tamamlanması gereken kredi sayısı 15’tir. 15 kredinin tamamlanması için ayrılan süre 90 saattir. Bir öğretim yılı sürecek bu program kapsamında bir zorunlu ve bir seçmeli ünite tamamlanır. Tamamlanması gereken zorunlu ünite “Bilgi Teknolojilerinde İletişim” ünitesidir ve 5 kredidir. Kalan 10 kredi ise, 30 seçmeli ünite arasından (“Yazılım Tasarımı”, “Bilgisayar Grafikleri”, “Veri tabanı Tasarımı” vb.) belirlenecek olan bir seçmeli ünite ile tamamlanır.
Öğrenciler bu programı tamamladıklarında,
· hitap edilen hedef kitleye uygun bir şekilde iletişim kurmayı,
· bilişim teknolojileri endüstrisini ve sektördeki iş olanaklarını,
· farklı bilişim teknolojileri araçlarını kullanmayı,
· teknolojik ürün tasarımı yapmayı,
· iletişim, üretim, programlama tekniklerini kullanabilecekleri yazılım paketlerini öğrenirler ve
“Bilgi Teknolojileri Uzmanlık Belgesi” sahibi olurlar.
BTEC 3. Seviye Genişletilmiş Sanat ve Tasarım Diploması (BTEC Level 3 Extended Diploma in Art and Design)
BTEC 3. Seviye Genişletilmiş Sanat ve Tasarım Diploması programı, öğrencilere sanat ve tasarım alanında eğitim vermeyi amaçlayan ve onlara mesleki alanda eğitim alma fırsatı sunan bir programdır. 2014-2015 öğretim yılından itibaren 10. sınıflarda seçmeli sanat dersi kapsamında haftada 5 ders saati olmak üzere iki yıl süreyle uygulanmak üzere ele alınmıştır. İki yıl içerisinde tamamlanması gereken toplam kredi sayısı 180’dir. Program 50 kredilik zorunlu ve 130 kredilik seçmeli üniteleri kapsamaktadır. Seçmeli üniteler, üç boyutlu tasarım, el sanatları, moda ve tasarım, güzel sanatlar, grafik tasarımı, fotoğrafçılık, etkileşimli medya ve tekstil alanlarından seçilebilmektedir.
Öğrencilerbu programın diplomasını aldıklarında
· 21.yüzyılın ekonomik gelişiminin vazgeçilmez bir parçası olan tasarım becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
· bu program kapsamında edindiği beceriler ve hazırladıkları portfolyo (ürün dosyası) ile sanat eğitimi veren üniversitelere girişte öncelik kazanırlar.
· 3. Seviye Genişletilmiş Sanat ve Tasarım Diploması’ nı doğrudan kabul eden üniversitelere giriş hakkı kazanırlar.
BTEC Programlarında Öğrenme-Öğretme ve Değerlendirme Süreci
BTEC programlarının okullarımızda uygulanmasında, öğrenciyi merkeze alan öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş öğrenme öğretme süreçleri hazırlanmaktadır. Her bir ünitenin kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik öğrenme süreçleri (ders planları), öğretim materyalleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirilmektedir. Bu doğrultuda öğrencilere ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme yaşantıları sunulmakta ve böylece öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlamak ve onları araştırma yapmaya yönlendirmek esas alınmaktadır.
Değerlendirme sürecinde sonuç odaklı değerlendirmeden çok süreci de değerlendirmeyi içine alan ünite görevleri öğrencilere verilir. Öğrencilerin, öğrendiklerini göstermeleri, uygulamaya yönelik teknik becerileri kullanmaları, mesleki rollere ilişkin bireysel gelişmeler göstermeleri beklenir. Öğrencilerden akademik dürüstlük ilkelerini benimseyerek, uygulamaya dayalı görevleri gerçekleştirmeleri, bu amaçla araştırmalar ve sunumlar yapmaları, raporlar yazmaları, özgün ürünler ortaya koyarak ürün dosyası hazırlamaları beklenmektedir. Değerlendirme yaklaşımı öğrenme çıktılarına ve değerlendirme ölçütlerine ilişkin öğrenci ürünlerine dayalıdır. Değerlendirme sürecinin amacı ünite içeriklerinin etkili öğrenildiğinden emin olmaktır. BTEC programlarındaki değerlendirmeler, öğrencilere ileride seçecekleri mesleklerde kendi performanslarını analiz etme ve kendilerini geliştirme fırsatı sunar.
BTEC 1. Seviye Programları Değerlendirme Süreci
Bu program kapsamında öğrencilere belli değerlendirme ölçütlerini içeren ünite görevleri verilmekte ve bu görevleri değerlendirme ölçütlerine uygun ürünler hazırlayarak tamamlamaları beklenmektedir. Ünite görevleri, performans odaklıdır. Bu görevlerin belirlenen zaman zarfı içerisinde tamamlanarak, öğretmene teslim edilmesi beklenir. Değerlendirmeler öğretmenler tarafından gerçekleştirilir ve öğrenciler değerlendirildikten sonra okulun belirlediği iç denetleyiciler yardımıyla bu değerlendirmeler kontrol edilir.
Verilen görevin, belirtilen süre içerisinde tamamlanmış olup, ölçütleri karşılamaması durumunda, öğretmen ve iç denetleyici tarafından uygun görüldüğünde, öğrencilerin görevi gerçekleştirebilmeleri için 10 gün ek süre verilir (resubmission). Öğrenciler verilen ek süre içerisinde görevi tamamlayamazlar ise, öğretmen ve iç denetleyicinin uygun bulması halinde öğrenciye yeni bir görev verilir (retake). Öğrenci yeni görevi belirlenen ölçütlere uygun şekilde ve sadece 10 gün içerisinde tamamlamalıdır.
BTEC 2. ve 3. Seviye Programları Değerlendirme Süreci
Bu program kapsamında öğrenciler, zorunlu ve seçmeli ünitelere ilişkin değerlendirme ölçütlerini kapsayan ünite görevlerini yaparak, her bir değerlendirme ölçütünü destekleyecek ürünler sunmakla yükümlüdür. Ünite görevleri, performans odaklıdır. Bu görevlerin belirlenen zaman zarfı içerisinde tamamlanarak, öğretmene teslim edilmesi gerekmektedir. BTEC 1. seviye programlarından farklı olarak, değerlendirme ölçütlerini gerçekleştirme düzeyi pass (geçiş düzeyi), merit (uygulama düzeyi) ve distinction (ayırt etme düzeyi) olmak üzere üç seviyede tanımlanmıştır. Değerlendirmeler öğretmen tarafından gerçekleştirilir ve öğrenciler değerlendirildikten sonra okulun belirlediği iç denetleyiciler yardımıyla bu değerlendirmeler kontrol edilir.
Verilen görevin, belirtilen süre içerisinde tamamlanmış olup, başlangıç düzeyindeki ölçütleri karşılamaması durumunda, öğretmen ve iç denetleyici tarafından uygun görüldüğünde, görevi gerçekleştirebilmeleri için 10 gün ek süre verilir (resubmission).
Öğrenciler verilen ek süre (10 gün) içerisinde de görevi tamamlayamadıkları durumda, öğretmen ve iç denetleyicinin uygun bulması durumunda öğrenciye yeni bir görev verilir(retake). Öğrenci yeni görevi belirlenen ölçütlere uygun şekilde, 10 gün içerisinde tamamlamalıdır. Öğrenci bu durumda ancak geçiş düzeyinde (P) not alarak programa devam edebilir.
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/qualification-brands/btec.html
BTEC Veli-Öğrenci Rehberi
https://qualifications.pearson.com/content/dam/pdf/btec-works/handouts/11037279_Pearson_Student_Guide_210x210_28pp_A_HighRes.pdf
Öğrenciler İçin
https://qualifications.pearson.com/en/support/support-for-you/students.html
Seviyelere Göre BTEC Konuları ve Öğretim Programları
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/about-pearson.html
BTEC’ler Nasıl Ölçülüyor ve Puanlandırılıyor?
https://qualifications.pearson.com/content/dam/pdf/btec-brand/BTECbrand/W984_c%20BTEC_ICB_How_are_BTECs_graded.pdf
BTEC Başarısı
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/qualification-brands/btec/progress-with-btec.html
BTEC’te Başarı Öyküleri
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/qualification-brands/btec/progress-with-btec/case-studies.html
Basında BTEC
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/news-and-media.html
Pearson Hakkında
https://qualifications.pearson.com/en/about-us/about-pearson.html
Veli Bilgilendirme Sunumu 03.10.2016